psihoterapie relaxare

 

Cand incepem sa practicam constienta cu privire la respiratia noastra, se poate ca respiratia sa nu fie foarte linistita. Se poate sa fie repezita, inegala sau superficiala. Cauza o reprezinta tensiunile din corpul nostru si tristetea sau alte preocupari din mintea noastra. Ca urmare a acestora, respiratia nu este linistita. Inspirand si expirand, ne concentram numai asupra respiratiei. Daca continuam sa practicam constienta fata de respiratie, respiratia noastra devine blanda, mai profunda, mai plina de pace, iar starea de dispersare a mintii inceteaza. 

In continuare sunt trei exercitii menite sa iti linisteasca respiratia.

Primul consta din a recunoaste inspiratia ca inspiratie si expiratia ca expiratie.

Al doilea consta din a recunoaste lungimea inspiratiei si a expiratiei.

Al treilea consta in a ne focaliza asupra respiratiei de la inceput pana la sfarsit. Aceasta este concentrare. Nu facem decat sa observam respiratia; n-o fortam niciodata. Ii permitem sa fie fireasca. Cand suntem constienti de respiratie, aceasta devine in mod firesc mai profunda, mai lenta si mai linistita.

 

Inspirand, stiu ca inspir.

Expirand, stiu ca expir.

 

Inspirand, sesizez ca inspiratia mea e lunga sau scurta. 

Expirand, sesizez ca expiratia mea e lunga sau scurta.

 

Inspirand, imi urmareasc inspiratia de la inceput pana la sfarsit.

Expirand, imi urmaresc expiratia de la inceput pana la sfarsit.

 

Nu e nevoie sa‑ti rezervi un timp special pentru odihna si relaxare. Nu e nevoie de o perna speciala sau de echipament fantezist. Nu ai nevoie de o ora intreaga. De fapt, momentul de acum este unul foarte potrivit pentru a te relaxa. Probabil ca inspiri si expiri chiar in acest moment. Daca poti sa inchizi ochii pentru o clipa, fa‑o. Aceasta te va ajuta sa fii atent la respiratia ta. Corpul tau face o multime de lucruri chiar in acest moment. Inima bate; plamanii inspiră si expira aer; sangele circula prin vene. Fara efort, corpul tau lucreaza si e relaxat in acelasi timp.

Cand mergi prin munti, printr-un parc sau pe malul unui rau, poti sa-ti urmaresti respiratia. Cand te simti obosit sau iritat, poti sa te intinzi cubratele desfacute de oparte si de alta, permitand muschilor sa se relaxeze, fiind atent doar la respiratia si la zambetul tau. A te relaxa in felul acesta e minunat si reconfortant. Vei beneficia foarte mult de pe urma acestei practici daca o faci de mai multe ori pe zi. Respiratia constienta si zambetul constient iti vor aduce fericire, tie si celor din jur. Nu exista lucru pe care sa-l poti cumpara pentru persoana iubita si care sa ii aduca la fel de multa fericire adevarata ca darul constientei, al respiratiei si al zambetului – iar aceste daruri pretioase nu costa nimic.

Thich Nhat Hanh este unul dintre cei mai cunoscuti si respectati maestri Zen din lumea contemporana, poet si activist pentru pace si drepturile omului. In anul 1967 a fost nominalizat de catre Martin Luther King pentru Premiul Nobel pentru Pace. Este autorul a peste 100 de carti care abordeaza tematici precum meditatia, mindfullnessul sau budismul, volume care s-au vandut in peste 3 milioane de exemplare doar in Statele Unite ale Americii. Ca o forma de recunoastere a impactului spiritual pe care-l are asupra umanitatii este supranumit «celalalt Dalai Lama».“

Citeste si Cum ne afecteaza evenimentele negative din viata noastra

 

Cabinet psiholog Bucuresti

Daca simti ca ai nevoie de ajutor profesionist, contacteaza-ma!
Suna acum la 0724 870 300 pentru a obtine mai multe detalii.

Articole recomandate